Gästbrygga

Öppettider

Vi har öppet från 1/5 till 30/9.

Priser

Det är gratis att lägga till vid SVFs gästbrygga (se skylt och gul markering på bryggan) för våra gäster över en natt, vid längre vistelse kontakta hamnchefen för pris och info. Ring gärna för att få en anvisad plats. Varmt välkommen till SVF.

Service

I SVFs hamn så finns en mack där du kan tanka din båt, vi har tömning för septitank. Och sist med inte minst kan ni avnjuta mat och dryck på Örebro hamnkrog. För mer information om småbåtshamnen se www.orebrohamn.se

Gästhamnen i centrala Örebro

Ta sjövägen till Örebro! För dig med egen båt går det utmärkt att ta sjövägen till Örebro. Gästhamnen är belägen mitt i city och insegling sker från Röda tunnan i Hjälmarens västligaste del.

På vägen in passerar man fågelreservatet Oset, Vattenparken med Naturens Hus, Osetbron och småbåtshamnen. Vidare förbi Skebäcksbron till slussen. Efter en lätt uppslussning fortsätter färden in mot centrum via Wadköping, Stora Holmen och Stadsparken, till gästhamnen vid Hamnplan på Svartåns södra sida. Läs mer här (www.orebrohamn.com, är den enda heltäckande informationssidan om båtlivet i Örebro. Den uppdateras kontinuerligt med allt nytt för båttrafiken till Örebro hamn, gästhamn, broar och sluss.)