Tidsbokning

Boka sjösättning och upptag av båt

Sjösättning/upptag av båt kostar 400 kr (ej medlem 1500 kr fr.o.m säsongen 2020) vid klubbens speciella ”lyftar-dagar” vilket vi brukar anordna vid tre till fyra tillfällen på våren och hösten.

Skebäcks Varfsförening erbjuder lyft med hjälp av vår pelarkran, den lyfter upp till 5 ton, vi kan även sjösätta/ta upp via ramp med traktor.

• Fendrar och tampar att förtöja ska finnas.
  • Kom i god tid, alla förväntas vara med och hjälpa till under hela passet.
  • Giltigt försäkringsbesked måste medtagas.
  • Se till att din vagn är i ordning och att alla däcken är pumpade.
  • Glöm ej bottenplugg!
  • Endast medlemmar som har betalat sina räkningar kan boka denna tjänst.

Bokningsbara dagar för sjösättning 2021:  Lördag 24 april, 8 maj, 22 maj. Alla som ska lägga i sin båt under dagen träffas klockan 09.00 i småbåtshamnen. Sedan hjälper alla till vid iläggning tills samtliga båtar är i vattnet.

Bokningsbara dagar för upptag 2021: Tider läggs in senare. Samling kl 9.00. Vi hjälps åt till alla båtar är upptagna.

Minst fyra båtar måste vara bokade vid samma datum för att sjösättning/upptag ska genomföras.

Vid ev. avbokning av bekräftad tid vänligen kontakta lyftchef snarast möjligt.

Bokning görs via din medlemssida i BAS, under snabblänkar till höger.